Lo ha dicho

"La educación científica de los jóvenes es al menos tan importante, quizás incluso más, que la propia investigación" Glen T. Seaborg.

viernes, 13 de noviembre de 2015

"The Ecosystems" planification



Session 1 Previous concepts; several oral questions about the ecosystems in L1 “What do they know/remember about nature” ¿Qué es un ecosistema? ¿Sabéis algún ejemplo? ¿qué es la biodiversidad?.....para entrar en materia. Introduction to the ecosystems Video https://youtu.be/WuejxJttBqo Writing the new vocabulary. (así vamos conociendo el vocabulario nuevo específico del tema, y no hay que ir traduciendo todo lo que se va leyendo).

Session 2 Analysing an ecosystem: components. Reading and listening the theory (class book or similar ). (Leémos la parte correspondiente a esta sesión y vemos la parte correspondiente en la presentación). http://www.slideshare.net/shoreyl/3-biosphere

Session 3 (computer room) World biomes: characteristics Reading the information of this page http://mrnussbaum.com/biomes/ and in pairs do next; Webquest about biomes; http://zunal.com/webquest.php?w=220199

Session 4 Reading and listening the clasbook notes about habitats and ecological niches. Adaptation, Relationships between organisms; Intra/inter species. Population and competition. (De forma similar a la sesión 2, con ayuda de apuntes y presentación). http://www.slideshare.net/shoreyl/3-biosphere
Play with flashcards related to relationships and definition in groups of 5-6. https://quizlet.com/8122968/flashcards ( Se puede hacer en el ordenador si disponemos de aula plumier o bien imprimimos y plastificamos si fuera posible tantas copias como grupos se formen).

Session 5 Trophic dynamics:food chain and food webs. See and read the information of these videos https://youtu.be/MuKs9o1s8h8 https://youtu.be/Vtb3I8Vzlfg
Do the activities about food chains and webs, go to : http://www.symbaloo.com/mix/energypyramid-foodwebs

Session 6 Graphic representation of an ecosystem Flows of material and energy. theory of Pyramids. See the presentation with examples of pyramids and its meaning. http://www.slideshare.net/shoreyl/3-biosphere
Go to http://www.symbaloo.com/mix/energypyramid-foodwebs and do some actitivities related to this.

Session 7 Biodiversity. Loss of biodiversity. In pairs, discuss about the importance of the biodiversity for human beings, after Reading in class this document: http://www.greenschoolsireland.org/biodiversity/why-is-biodiversity-important.364.html

Session 8 Revising the unit. Do activities given by the teacher. (se preparan actividades para revisar)

Session 9 Exposition: Oral presentation about a wild species in danger in groups /maybe 2-3 sessions more will be needed. (Dependerá si es obligatorio u opcional. Como ampliación de la sesión 7 sobre la importancia de la biodiversidad. Se darán instrucciones con antelación)

Session 10 Written exam/ assessment. Se ponen preguntas en L1 y L2, ya que se emplean las dos lenguas en clase.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

¿Quieres comentar la entrada?