Session 1 Previous concepts; several oral questions about the ecosystems in L1 “What do they know/remember about nature” ¿Qué es un ecosistema? ¿Sabéis algún ejemplo? ¿qué es la biodiversidad?.....para entrar en materia. Introduction to the ecosystems Video https://youtu.be/WuejxJttBqo Writing the new vocabulary. (así vamos conociendo el vocabulario nuevo específico del tema, y no hay que ir traduciendo todo lo que se va leyendo).
Session 2 Analysing an ecosystem: components. Reading and listening the theory (class book or similar ). (Leémos la parte correspondiente a esta sesión y vemos la parte correspondiente en la presentación). http://www.slideshare.net/shoreyl/3-biosphere
Session 3 (computer room) World biomes: characteristics Reading the information of this page http://mrnussbaum.com/biomes/ and in pairs do next; Webquest about biomes; http://zunal.com/webquest.php?w=220199
Session 4 Reading and listening the clasbook notes about habitats and ecological niches. Adaptation, Relationships between organisms; Intra/inter species. Population and competition. (De forma similar a la sesión 2, con ayuda de apuntes y presentación). http://www.slideshare.net/shoreyl/3-biosphere
Play with flashcards related to relationships and definition in groups of 5-6. https://quizlet.com/8122968/flashcards ( Se puede hacer en el ordenador si disponemos de aula plumier o bien imprimimos y plastificamos si fuera posible tantas copias como grupos se formen).
Session 5 Trophic dynamics:food chain and food webs. See and read the information of these videos https://youtu.be/MuKs9o1s8h8 https://youtu.be/Vtb3I8Vzlfg
Do the activities about food chains and webs, go to : http://www.symbaloo.com/mix/energypyramid-foodwebs
Session 6 Graphic representation of an ecosystem Flows of material and energy. theory of Pyramids. See the presentation with examples of pyramids and its meaning. http://www.slideshare.net/shoreyl/3-biosphere
Go to http://www.symbaloo.com/mix/energypyramid-foodwebs and do some actitivities related to this.
Session 7 Biodiversity. Loss of biodiversity. In pairs, discuss about the importance of the biodiversity for human beings, after Reading in class this document: http://www.greenschoolsireland.org/biodiversity/why-is-biodiversity-important.364.html
Session 8 Revising the unit. Do activities given by the teacher. (se preparan actividades para revisar)
Session 9 Exposition: Oral presentation about a wild species in danger in groups /maybe 2-3 sessions more will be needed. (Dependerá si es obligatorio u opcional. Como ampliación de la sesión 7 sobre la importancia de la biodiversidad. Se darán instrucciones con antelación)
Session 10 Written exam/ assessment. Se ponen preguntas en L1 y L2, ya que se emplean las dos lenguas en clase.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
¿Quieres comentar la entrada?